Inspiratie Shoplog

Kerstkaartjes 2016

De decembermaand komt weer in zicht. Ieder jaar weer een feestje, want ik ga op zoek naar de leukste kerstkaartjes om te versturen. Ook dit jaar ben ik alvast op zoek gegaan en heb al weer een heleboel beauty’s gevonden. Lief vriendinnetje (en trouwe bloglezeres) Nikki vroeg een tijdje geleden of ik het niet leuk vond om een kerstkaartjesblog te schrijven. Dat vind ik zeker een goed idee, en daarom niet één maar zelfs drie blogjes over de kerstkaarten. Genoeg inspiratie dus! 
Vandaag deel ik de mooiste kerstkaartjes die ik heb gevonden via webshops, blogs of leuke instagrammers die ik volg.
kerstkaart
Zoals jullie misschien van vorig jaar nog weten ben ik altijd op zoek naar passende kerstkaartjes voor de ontvanger. Zo zal ik bijvoorbeeld op zoek gaan naar een katten kerstkaart voor de kattenliefhebber en noem maar op. Ik vind het gewoon leuk om hier mee bezig te zijn en speciaal voor die gene iets uit te zoeken. Zo krijg je dus niet van die standaard Kruidvat kerstkaartjes (dat vind ik dus stiekem helemaal niet leuk om te krijgen), maar echt een persoonlijk kaartje! Natuurlijk met een persoonlijke noot op de achterkant en eventueel nog versierd met een vrolijk tapeje of een mooie sticker. Dit jaar wordt het lastig kiezen, want ik volg inmiddels veel illustratoren op instagram en die maken allemaal een kerstkaarten serie. Ik heb de leuksten verzameld en voor jullie op een rijtje gezet. Nu moet ik zelf nog gaan kiezen welke ik ga bestellen (of jullie moeten allemaal een kaartje willen ontvangen dat kan ook 😉 ).
LiefsKarlijnDeze kaartjes zijn van Liefs Karlijn. Ze is geloof ik nog maar een jaartje bezig met haar kaartjes, maar ik vind haar stijl zo leuk. Het is een wonder dat ik nog steeds niks in haar shopje heb besteld. Daar hoop ik snel verandering in te brengen, want deze kaartjes zijn toch wel erg leuk!
Je vind de kaartjes in haar Liefs Karlijn Shop.
Sweet&MellowSweet&MellowMocht je meer de grafische kant op willen, dan kan dat ook. Sweet and Mellow verkoopt mooie handgemaakte kaarten. Inclusief bijpassende envelop. Ze verkoopt de kaartjes en andere leuke items in haar Etsy of Dawanda shop.
DewereldvanFienDit kaartje is toch geweldig! Ik vind het zo leuk bedacht. Hij zal perfect zijn voor bijvoorbeeld mijn stagebegeleidster bij de Knipmode. Of voor mijn moeder die ik wel eens om wasadvies vraag.  De kaart is te koop in de Etsy shop van DeWereldvanFien.
NinamaaktNaast dat ik fan ben van de kaartjes van Liefs Karlijn, ben ik ook fan van de stijl van Nina. Ik heb al een aantal kaartjes van haar in mijn kamer en ook heb ik er al een paar verstuurd. Nina heeft dit jaar maar liefst 4 kerstkaartjes ontworpen en de kaart hier boven vind ik het mooist.
Je koopt de NinaMaakt kaartjes in haar shop. PS. niet te lang kijken, want dan zit je virtuele winkelmandje zo vol 😉  
WikkieDan nog een lekker kleurrijk ontwerp. De nieuwste kerstkaarten van Wikkie (misschien kennen jullie Younique blog?) zijn helemaal geweldig. Ik bedoel maar: Kittige kerstkaarten voor Kattenliefhebbers, met subtiele glans. De kerstkaartjes vind ik geweldig, net als de andere ontwerpen van Wikkie trouwens.
Je shopt deze kaartjes in de Wikkie Shop of in Kattencafe Mispoes in Den Bosch. 

Wat is jullie favoriet? Ik kan nog niet kiezen hoor… 
En hoe versturen jullie kerstkaarten? Zelfgemaakt, zelfgezocht of simpele kaartjes van bijvoorbeeld een Kruidvat. Of heb je er juist voor gekozen om helemaal geen kaarten te versturen. Ben benieuwd naar jullie reacties 🙂 

Dit vind je misschien ook leuk

13 reacties

  • Reply
    Maria Visser
    15 november 2016 at 08:50

    We begrijpen de hint Rensina, we zullen geen Kruidvat kaartje naar je sturen en al helemaal geen Action geval. Maar het schept natuurlijk wel een verplichting van jou richting mij, ik wens……… Succes met het passende kaartje te vinden. Ps die met het wasadvies vind ik wel heel erg mooi.

    • Reply
      rensinasteursma
      15 november 2016 at 21:13

      Nou zo erg is het ook niet hoor. Uberhaupt post ontvangen is al superleuk, maar een mooi kaartje bewaar ik eerder zeg maar… Ik zal ook zorgvuldig eentje voor jou uitzoeken.
      Wie weet het wasadvies 😉

  • Reply
    bhduit
    15 november 2016 at 12:27

    Zo leuk dat je met zoveel zorg je kaartjes kiest Rensina!! IK vind deze serie heel tof, het was label kaartje vind ik echt geniaal!!

    • Reply
      rensinasteursma
      15 november 2016 at 21:12

      Ja he, dat vind ik ook erg leuk om te doen!
      Hihi jaa spannend he, zal ook eentje voor jullie uitzoeken 😉

  • Reply
    debora
    15 november 2016 at 13:52

    ohhh,kerstkaarten zoooo leuk!!!die van karlijn vind ik mooi en met die waslabel heel origineel!
    ik kocht de mijne in frankrijk in een hip winkeltje,vintage,niet goedkoop maar leuk!
    misschien krijg je er wel eentje,knipoog!groetjes vanuit belgie debora

    • Reply
      rensinasteursma
      15 november 2016 at 21:12

      Dank voor je lieve reactie Debora!
      Oh ja dat zijn ook altijd leuke kaartjes. Ben benieuwd of ik er eentje mag ontvangen 🙂

  • Reply
    Maddy
    16 november 2016 at 14:08

    Haha, je hebt de hint wel mooi verpakt in je blog, maar ik ben het wel met je eens. Zelf heb ik jarenlang voor “speciale” mensen zelf een kaart gemaakt. Maar door een andere verslavende en tijdrovende hobby is dat er in de loop der jaren bij in geschoten en werden er idd, kruitvat- of goedkope boekhandel kaarten gekocht ( zo van 3 dozen voor een tientje). Voor heeeeel speciale vrienden wil ik nog wel een ” mooie ” kaart kopen. Ieder jaar ben ik weer van plan om zelf aan de slag te gaan maar op 1 of andere manier lukt me dat niet. Toch geniet ik altijd weer van het versturen en ontvangen van kaartjes. Snap dan ook niet dat er steeds meer mensen stoppen met het versturen van kaartjes (of het nou voor kerst of verjaardag is), ik vind dat zo jammer.
    Jij succes met uit uitzoeken van de kaartjes, maar dat gaat je wel lukken denk ik.

    • Reply
      rensinasteursma
      17 november 2016 at 20:39

      Zelf maken is inderdaad nog origineler, en leuk om te doen! Ik heb er zelf helaas ook niet veel tijd voor… Wie weet volgend jaar. Inderdaad, ik vind het ontvangen en versturen van post ook zo leuk. Helaas wordt de postzegel volgend jaar weer duurder, dat maakt het toch wat minder leuk.

  • Reply
    LunaLuna
    19 november 2016 at 21:54

    Leuk dat je een blog hier aan wijdt! Ik hoop ook dat de postfabriek dat dit jaar weer doet. Vorig jaar kwam ik een perfect kaartje tegen die ik last minute heb gestuurd naar een kennis die kerst haat. Ik wil ook wel graag persoonlijke kaarten versturen dit jaar. Alleen de postzegels zijn duur en kaarten los zijn duur. Ik twijfel dus nog of ik nu voor Zeeman/Action/Kruidvat kaarten ga of toch gepersonaliseerde kaarten. Misschien ook wel gewoon fifty fifty 😉

  • Reply
    Daphne
    20 november 2016 at 11:41

    Helemaal leuk, deze verschillende soorten kaartjes!!
    Ik maak mijn kaarten zelf, alhoewel ik met Kerst bijna geen kaarten verstuur.
    Ik vind het zo jammer dat mensen een kaart krijgen en lezen die dan op de grote hoop verdwijnt.
    Ik stuur liever kaarten met een verjaardag of een “zomaar” kaart.
    Wel heb ik voor mijn buren kaarten gemaakt die ik zelf door de brievenbus doe en heb ik nieuwjaarskaarten gemaakt die ik verstuur aan mensen die ik tòch iets wil versturen.
    Dat doe ik dan NA de kerst, zodat ze niet met een grote hoop binnen komen bij die mensen.
    Dit jaar ben ik eeg van de CAS kaarten, dus de serie in het zwart wit, die jij hier laat zien, heeft mijn voorkeur (alhoewel ik de wasvoorschrift kaart ook heeeeeeel eeg leuk vind!)

  • Reply
    Kerstkaartjes 2016: Petitelouise – mydailyteacup
    29 november 2016 at 08:00