Boeken&Tijdschriften Review

Review: Handlettering doe je zo! – Karin Luttenberg (Paperfuel)

Oktober, de hoogste tijd om weer aan de slag te gaan voor bol.com. Een nieuw hobbyboek review en dit keer een erg populair boek. Je hebt het boek vast al vaak zien langskomen op verscheidene blogs, instagram of wie weet heb je het zelf al in huis staan. Ik heb het natuurlijk over het eerste boek van Karin Luttenberg, beter bekend als Paperfuel, Handlettering doe je zo!
handletteringhandletteringWaarschuwing, Handlettering is zoooo verslavend, staat er op de achterkant! En dat snap ik helemaal met dit mooie boek, het ziet er prachtig uit. Alles is erg mooi vormgegeven met behulp van verschillende letters en lettertypes. En door het gebruik van foto’s, afbeeldingen en de mooiste lettertypes krijg je meteen zin om zelf aan de slag te gaan met handlettering. Het boek begint met een duidelijke uitleg over handlettering, de juiste benodigdheden en de verschillende soorten letters en lettertypes.
handletteringhandletteringAan de hand van duidelijke voorbeelden en stap-voor-stap uitleg word je begeleid bij het maken van een quote. Op deze manier kun je Karin haar ‘handschrift’ precies namaken. Verder staan er in het boek veel tips over wat je naast het schrijven van mooie posters en kaarten kunt doen met handlettering. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijk cadeaupapier of het beschrijven van een mok.
handletteringhandletteringDit boek is erg veelzijdig, duidelijk en echt een pareltje in je boekenkast.
Het krijgt van mij ✪✪✪✪✪ sterren.

Handlettering doe je zo – Karin Luttenberg (€ 14,99)