Hotspots Reizen Uitjes

Weekendje Zeeland

Twee week geleden waren mijn ouders een week op vakantie in Zeeland. Ik besloot om het laatste weekend langs te komen en wat was het leuk! Ik was nog niet eerder in Zeeland geweest, maar ik kom zeker eens terug. Het is er erg mooi, we hadden lekker weer en er zijn veel prachtige stadjes en natuur. De camera ging mee, dus een blog kon niet uitblijven. Ik heb in die drie dagen dat ik er was veel gezien en gedaan, dus ik zal het per dag beschrijven en de hotspots en tips benoemen.

Vrijdag:
Na een reis van dik 4 uur (vanuit Zwolle!) kom ik aan in Burgh Haamstede waar mijn ouders op een mooi park in een huisje zitten. Gelijk zie ik al dat Zeeland prachtig is. Overal zie ik de leukste huisjes, mooie ‘oude’ straten met van die passende perenbomen langs de weg en het weer is redelijk goed. We verblijven op het Landal Resort Haamstede in een mooi huisje met beachlook inrichting. Je begrijpt na deze reis zit ik al helemaal in de vakantie stemming.

Nadat ik mijn koffer had uitgepakt was het tijd om even het dorpje te verkennen; Burgh Haamstede. We stoppen voor koffie, thee en taart bij Bakkerij Sonnemans. Echt een te schattig bakkerijtje met allerlei oude details. Het lijkt wel een mini museum! We hadden de appeltaart met een laagje caramel, echt heel lekker. En meteen een goed idee om zelf eens na te maken, ja ik krijg overal inspiratie vandaan haha.

Na het avondeten besluiten mijn moeder en ik nog even naar de zee te rijden. Want eenmaal in Zeeland moet je die natuurlijk niet missen. Heerlijk om met je blote voeten door het warme zand te lopen en even later te pootje baden in de zee. Jammer dat de zon al onder was, maar alsnog was het erg fijn. Bijzonder eigenlijk, als je bij de zee bent krijg je meteen een gevoel van rust en vakantie, tenminste dat heb ik altijd!

Zaterdag:
Op zaterdag besluiten we om er op uit te gaan, we gaan naar de Zeeuwse hoofdstad Middelburg. Deze stad leek me erg leuk, maar stiekem vond ik het een beetje tegenvallen… Maar niet getreurd ik heb nog genoeg leuks ontdekt hoor 😉

Als eerste deden we een rondje winkels (hotspots!!) en bezocht ik de mooie winkel Plantaardig. Wat een toffe winkel is dit! Overal waar je kijkt zie je (on)bekende planten, gereedschap en accessoires zoals potten en stolpen. Het leuke is dat het interieur helemaal is meegenomen, zo zie je allemaal vintage kasten, terrariums, oude landkaarten en hangsystemen waar de planten in-, op- en aanhangen. Dus mocht je, net als ik, van groen en planten houden dan is deze winkel zeker een aanrader.

Plantaardig Stadstuinwinkel,
Zusterstraat 10, Middelburg.

Na een uitgebreid rondje stad en gebouwen bekijken is het tijd voor een rondvaart met Rondvaart Middelburg. Heel erg leuk, informatief en je ziet de stad vanuit een heel ander perspectief. Af en toe moet je zelfs bukken voor de lage bruggetjes haha. Na de rondvaart lopen we nog wat rond door de stad en zoeken we wat tips op die de schipper ons onderweg heeft gegeven. Zo komen we ook in het oudste straatje van Middelburg terecht, je waant je als het ware in de Middeleeuwen. Er staan prachtige, oude gebouwen en daarnaast staat de straat op dit moment vol met stokrozen!

Een dag ronddwalen in de stad maakt hongerig, dus we zoeken een lekkere pizzeria op. Uiteraard heb ik onderweg een hotspot boekje weten te bemachtigen (thanks to Honeypie!) en daar vind ik een perfecte plek. Het is het Italiaanse restaurant Il Senso en dit is me toch leuk. Het zit een beetje verstopt, maar dat maakt het niet minder. De inrichting is leuk, al zaten wij buiten, de wc is een uitdaging en het eten is heerlijk. Gelukkig zaten wij na de pizza nog niet helemaal vol, dus deelden mijn moeder en ik de taartplank wat erg lekker was! Je leest het al, dit restaurant is zeker een aanrader als je naar Middelburg gaat.

Il Senso
Lammerensteeg 5, Middelburg

Extra tips:
* St. John, voor de heerlijkste yoghurtijs! -> Sint Janstraat 40, Middelburg
* Honeypie, voor thee & taart -> Achter de houttuinen 50, Middelburg (niet geweest helaas)
* De Juf, taart, voor koek & kruimels -> Sint Janstraat 32, Middelburg (niet geweest helaas)
* En verder hoorde ik nog over -> Lievelings, Wit&Zo en Moois&Meer, maar deze heb ik helaas niet gevonden.

Zondag:
Op de fiets naar Zierikzee, dat was het plan voor zondag. Ik heb een fiets gehuurd op het park en kreeg deze prachtige fiets mee. Ik wilde hem stiekem mee naar huis! 🙂 We reden langs de zee, door mooie natuurgebieden en zagen vele onbekende vogelsoorten. Na een rit van zo’n 20 km kwamen we aan in Zierikzee. We parkeerden de fietsen en liepen wat rond in de stad op zoek naar een terrasje.

Op de grote markt zijn we meteen maar neergeploft voor wat lekkers bij Brasserie Concordia. Mijn moeder en ik kozen voor de iced cappuccino en beide een aardbeientaartje en mijn vader een biertje met taart. We hadden alleen niet verwacht dat de taart stukken zo groot waren. Jemig, het was bijna een hele maaltijd haha. Maar wel erg lekker kan ik je vertellen!! We zaten dan ook de hele middag nog vol…

Brasserie Concordia,
Havenmarkt Zierikzee

We besluiten om de rondwandeling door Zierikzee te doen. Op deze manier zien we alle hoogtepunten en zien we veel van de stad. En wauwie we komen toch langs een prachtige streetart! Hier moest ik gewoon mee op de foto. Helaas was het zondag en waren veel winkeltjes dicht… Want ik zag ook veel leuke hotspots en interieurwinkeltjes voorbij komen. Nouja snel maar eens terug gaan dan 😉
Na de rondwandeling stapten we weer op de fiets en fietsen we nog eens bijna 20 km terug naar het park. Weer langs de zee en de prachtige natuur. Moe maar voldaan komen we dan ook na een 40 km rondrit aan in ons huisje. Nog even lekker relaxen, eten en op tijd slapen. De dag erna zijn we namelijk weer op tijd vertrokken naar Groningen.

Zeeland wat (was) ben je leuk! Ik kom snel nog eens terug. En helaas een beetje te laat, maar Beate herinnerde me aan haar gastblog van vorig jaar. Waar ze een mooie fietstocht deelde ‘50 km over land en over zee‘. Die tocht bewaar ik voor de volgende keer dat ik naar Zeeland ga…
Ben jij al eens in Zeeland geweest?

BewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren

Dit vind je misschien ook leuk