Food Recepten

Witte rijst met sperzieboontjes en satésaus

Vandaag voor jullie een overheerlijk recept! Het is een recept dat ik vond in het maandblad ‘Hallo Jumbo’ van de Jumbo, maar dat ik ietsje aangepast heb. Daarnaast is het een eenpersoonsrecept, maar natuurlijk kun je de hoeveelheden gemakkelijk aanpassen naar 2 of meer personen. Inmiddels heb ik het al een aantal keren gemaakt en het is echt een favorietje geworden, zo lekker en makkelijk te maken. 
Witte rijst met sperziebonen en satésausJe hebt niet veel ingrediënten nodig voor dit gerecht, dus wie weet heb je dit gerecht vanavond al op tafel staan! Je hebt het volgende nodig:
Ingrediënten witte rijst met sperziebonen en satésausIngrediënten (1 persoon):
* 62 gram witte rijst, ik gebruik zelf basmatirijst omdat je dit geen 15 min. moet laten staan, maar meteen kunt eten.
* 125 gram sperziebonen.
* 60 gram spekjes.
* Een kwart tot een halve rode ui.
* Een kopje satésaus (hoeveelheid kan je aanpassen naar wat je lekker vindt).
* En verder nog een snufje zout en eventueel kroepoek voor erbij.
IMG_20151003_124500Bereidingswijze:
1. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Vervolgens kook je de sperziebonen in water met een snufje zout, in 6-8 minuten gaar.
2. Verhit in een pan wat olie en bak de spekreepjes in ongeveer 4 minuten knapperig. Voeg de ui toe en bak deze mee. Ondertussen kun je de satésaus alvast opwarmen in de magnetron.
3. Als de sperziebonen klaar zijn, giet je deze af en schep je ze door het spek-uimengsel. Bak dit samen nog 1 minuut.
4. Zodra de rijst klaar is giet je deze af en zorg dat het helemaal is uitgelekt. Verdeel je rijst over het bord, doe hier bovenop het sperziebonenmengsel en schep de satésaus erbij. Het is lekker om er wat kroepoek bij te serveren.

Zo heb je in ongeveer 10-15 minuten een heerlijk gerecht op tafel staan. Ik zeg EET SMAKELIJK!

Maak je een DIY of Recept van mijn blog en deel je deze foto op social media, gebruik hierbij dan de hashtag #mydailyteacup. Zo kan ik de foto zien, liken, reageren of delen! Binnenkort wil ik dan eens een blog schrijven met alle foto’s die ik langs heb zien komen. 
Witte rijst met sperziebonen en satésaus

Dit vind je misschien ook leuk

16 reacties

  • Reply
    mirjamschippers
    10 oktober 2015 at 11:53

    Dit klinkt heel lekker, ik houd normaal niet zo van boontjes, maar met spekjes lust ik het wel. En dit klinkt helemaal lekker! Als m’n ouders een keer weg zijn, ga ik dit zeker klaarmaken!
    Liefs,
    Mirjam

    • Reply
      rensinasteursma
      11 oktober 2015 at 13:34

      Zeker doen! Is echt een aanrader ook als je voor jezelf moet koken. Ben benieuwd wat je ervan vindt.

  • Reply
    Pascale
    10 oktober 2015 at 11:59

    Ziet er heerlijk uit Rensina! En heel fijn dat het makkelijk te maken is met weinig ingredienten. Krijg meteen trek! Pascale X

  • Reply
    Daphne
    10 oktober 2015 at 14:00

    Oh nee he, ik heb net gisteren boontjes gegeten, dus nu heb ik ze niet meer in huis 😉

    Maar…..lijkt mij echt super lekker, ik ga het zeker eens maken.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

  • Reply
    Mylou
    10 oktober 2015 at 16:32

    Wat simpel eigenlijk, maar het klinkt wel gigantisch lekker! Dat ik nog nooit aan de combi sperziebonen & spekjes heb gedacht. Ik ga ‘m zeker onthouden 🙂

    • Reply
      rensinasteursma
      11 oktober 2015 at 13:34

      Leuk, ben benieuwd of ik je recept eens terug zie op de #. In ieder geval alvast eet smakelijk 😉

  • Reply
    Astrid
    10 oktober 2015 at 18:58

    Ik zou de spekjes weg laten maar voor de rest ziet dit er wel erg lekker uit! VOoral als je niet heel veel tijd hebt.

    • Reply
      rensinasteursma
      11 oktober 2015 at 13:33

      Je zou natuurlijk ook iets anders kunnen toevoegen ipv spekjes. Bijvoorbeeld plakjes ei of een ander soort groente.

  • Reply
    debora
    10 oktober 2015 at 20:43

    toen ik je titel las dacht ik “ieuw”‘(sorry)maar ik moet mn mening herzien,het ziet er “keilekker”uit!!!buiten die satésaus,wij belgen eten dit namelijk niet…boontjes met spek is lekkerrr,nog nooit met rijst gegeten,wel met patatjes.
    leuk dat maandblad van jumbo,ik vind die maandbladen van de supermarkten leuk,ik doe zo 4supermarkten in het begin van de maand voor de maandbladen!kan je er misschien volgende maand 2nemen in jumbo,knipoog ,1tje voor jou en 1tje voor mij,dan stuur ik jou wat belgische???wanneer we eens naar nederland gaan,eens per jaar ,dan moet mn man langs emte want daar zijn ook zo’n maandblaadjes hihi…nog een fijne zondag morgen debora

    • Reply
      rensinasteursma
      11 oktober 2015 at 13:36

      Leuk! Zal eens kijken of ik eentje kan meenemen voor je. Misschien kan je het recept eens maken met witte rijst ipv met patatjes. Ben benieuwd wat je er van vindt!

  • Reply
    Joke Kieft
    11 oktober 2015 at 17:04

    Ziet er lekker uit Rensina 🙂

    groetjes, Joke

  • Reply
    marjolein
    17 oktober 2015 at 21:07

    Deze sla ik even op, dankjewel!

    • Reply
      rensinasteursma
      21 oktober 2015 at 22:09

      Leuk! Ben benieuwd wat je er van vindt. Laat je het me weten? 🙂

  • Reply
    Liebsteraward! | mydailyteacup
    24 oktober 2015 at 14:48

    […] lijstje zal steeds langer worden… Maar op dit moment maak ik vaak mijn nieuwe recept voor de witte rijst met sperzieboontjes en satésaus, echt een […]

  • Reply
    Instagram Maandmomentjes: Oktober | mydailyteacup