Inspiratie Persoonlijk

Zomer Bucketlist 2018

Op het mooie blog van Lastdaysofspring kwam ik een leuk idee tegen voor een nieuwe blogpost. Ze maakt namelijk ieder kwartaal een lijstje wat ze wil gaan doen in dat seizoen. Nu kwam er dus een zomerlijstje online met allerlei leuke plannen en activiteiten die ze deze zomer wil gaan doen. Ik kreeg gelijk inspiratie, dus heb ook meteen een blog geschreven 🙂

* Marokko rondreis
We beginnen uiteraard met de leukste. Zoals jullie weten ben ik verliefd geworden op Marokko, het land is gevarieerd, prachtige cultuur, heeft mooie natuur en de mensen zijn allemaal heel aardig. Daarom konden mijn tante en ik het niet laten om er dit jaar weer samen heen te gaan. Zoals jullie weten ging ik vorig jaar met haar naar Marrakech en Essaouira (onze eerste keer Marokko) en ging ik dit jaar een paar dagen alleen naar Marrakech. Deze zomer hoop ik het anders aan te pakken, ik ben namelijk een rondreis aan het plannen door het noorden van Marokko. Ik hoop een aantal steden te bezoeken en te reizen met trein, bus en wie weet een huurauto. Dit gaat plaatsvinden in september/oktober, dus we gaan heel snel allemaal leuke plannen maken.

* Naar een eiland
Een eiland bezoeken is een feestje, een mini vakantie van een dag. Meestal een keer per jaar bezoeken we een eiland, vaak Schiermonnikoog of Ameland. Vorig jaar zijn we niet geweest, dus ik hoop dit jaar zeker een eiland te bezoeken. Te genieten van het mooie weer, strand, rond te fietsen door de duinen en natuurlijk een lekker terrasje te pakken.

* High Tea-en
Oké, met deze speel ik eigenlijk een beetje vals. Ik ga namelijk komende zondag al High Tea-en met mijn tante, oma en moeder. Maar verder staat er nog een high tea date gepland, dus ik vind dat hij in dit lijstje thuishoort. Want hé taartjes, broodjes, lekkers en liters thee zijn altijd goed toch?

De adventskalender van vorig jaar..

* Adventskalender YDTC
Als je Yourdailyteacup op instagram volgt, dan weet je dat ik inmiddels druk ben met de voorbereidingen voor de Adventskalender van dit jaar. Het product was vorig jaar zo’n succes dat ik hem natuurlijk weer ga maken. Deze keer wordt hij hopelijk nóg mooier en beter, daarvoor ben ik dus druk bezig. Het resultaat zien jullie vast binnenkort voorbij komen, of volg Yourdailyteacup op instagram om de vorderingen te volgen, ik deel regelmatig korte updates.

* 3 boeken lezen
Een tijdje geleden was ik even weer helemaal van het lezen. Ik had het nieuwste boek van Jojo Moyes, Voor Mij, gekocht en daardoor leek het me leuk om deel 1 en 2 ook weer te herlezen. Die serie is geweldig kan ik je zeggen, ik vond het dan ook jammer toen het derde deel uit was… Maar goed, omdat lezen ontspannend is en leuk is heb ik besloten deze zomer 3 boeken te lezen. Het nieuwe boek van Hendrik Groen ligt al klaar, dus dat moet vast goed komen. Nog aanraders, laat het vooral weten?

* Een nieuwe stad ontdekken!
Nieuwe steden, hotspots en leuke plekken ontdekken, ik hou ervan! Daarom lijkt het me leuk om deze zomer weer een nieuwe stad uit te zoeken en hier alle leuke plekjes te zien. Wie weet doe ik deze samen met Denise, waar ik vaak dit soort tripjes mee doe. Het wordt trouwens wel lastig om echt een nieuwe stad te ontdekken, want ik heb er al heel wat gehad haha.

* Nieuwe recepten uitproberen (bakken & koken) en delen op het blog

Zoals jullie weten ben ik gek op koken en bakken. Een nieuw recept voor het blog is alweer veel te lang geleden (zonder thee haha) dus daar moet maar eens verandering in komen. Ook liggen er nog genoeg recepten kaartjes die ik wil uitproberen. Dus dit doel lijkt me geen probleem.

* De nog los liggende theezakjes in mappen
Tja dit doel blijft steeds een beetje liggen. Ik heb zo ongeveer nog 2 schoenendozen vol theezakjes die ik nog in de mappen moet doen. Maar de hoezen, waar ze in moeten, zijn op. Dus ik verwacht dat als ik deze weer heb besteld ik weer vol goede moed verder ga. We gaan het zien 😉

* 2 nieuwe koffietentjes/restaurants in Groningen ontdekken
Groningen wordt steeds voller en voller, ik denk dat er wel iedere week een aantal nieuwe tentjes openen.  De laatste tijd zie ik zoveel nieuwe, hippe plekken die ik dus zeker moet ontdekken. Vandaar dat dit doel ook op mijn lijstje kwam. Ik heb de afgelopen weken al een aantal nieuwe plekken bezocht, maar aangezien ik tegenwoordig wekelijks 1 of 2 keer in de stad ben, moet dit doel meer dan te halen zijn! Wie weet kan ik meteen mijn Hotspots Groningen aanvullen.

* Een eetclub thema-avond organiseren
Sinds kort hebben we met een aantal meiden van volleybal een soort van eetclub opgericht. We houden allemaal van eten, gezelligheid en af en toe iets doen buiten volleybal. Laatst zijn we uiteten geweest, maar ook een maaltijd bij iemand thuis staat op de planning. Nou dat lijkt met perfect om zelf een thema avond te organiseren (zoiets als de Maroccoco Meal) inclusief tafelstyling etc. Dus dat moet ik maar eens gaan plannen dacht ik zo.

Fijn om zo een zomers lijstje samen te stellen met doelen die goed te doen zijn. Kan ik altijd even terugkijken mocht ik mij vervelen én de terugblik in de herfst is natuurlijk ook leuk. Dus jullie zullen vanzelf horen hoe dit afloopt 😉

Dit vind je misschien ook leuk